Det måste man nästan le lite åt och kring

 
Den här helgen har jag samlat så många vuxenpoäng att jag knappt vet vad jag ska göra av mig själv. Jag har dignat under kurslitteratur, vaccinerat mig mot läskiga saker och tvättat så mycket tvätt att det känns som att jag har en ny gardrob. Vilket i och för sig kan tolkas som något tragiskt. Men. Nu gör vi inte det tycker jag.
 
Pilen och jag skulle träffas under fredagen för att leka sociala med varandra men istället bakade jag en smulpaj med vindruvor och läste wikipedia-artiklar om svenska adelsätter. Som man gör. Visste ni att det fanns en ätt som hetter Marsvin? De existerar inte längre, dog ut för många år sedan men tänk er: herr Marsvin! Någon i mässigngsknappar och pudrad peruk som måste annonsera ankomsten av den nobla ätten Marsvin.
 
Det måste man nästan le lite åt och kring, inte sant?
 
De existerade några sista kärleksdagar mellan höstlöven nu också. Några sista minuter innan allting flyttas innåt. Innan uteserveringar blir frostade fönster och ett lager kläder hamnar mellan hud mot hud. Vi drogs oss ur varma sängar och ut i det hela för några långsamma sekunder ihop. En stund av tillsammans innan solen går ner. 
 
Allting ändrar färg nu och vi väntar på att se vad som händer.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härliga bilder och fin text!

Svar: Tack så mycket, betyder mycket att höra!
lillaintensiven.blogg.se

2014-09-30 @ 20:35:14
URL: http://atilio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide